12 d’octubre del 2009

ROMA, ciutat eterna

Les referències clàssiques en el nostre món cultural sovintegen perquè el que ha estat important ho serà in aeternum. El passat ens és molt més proper del que pensem i les persones que van viure en un temps antic i llunyà compartien amb molts de nosaltres el desig de viure una vida feliç i plena de sentit. Una vida bona i memorable. Aspirem a això, a no morir del tot perquè els altres ens recordin per un gest, una paraula o un fet determinats. El grup barceloní Manel, una de les revelacions del panorama musical català del 2008, ens en parla a Roma, una cançó del seu disc Els millors professors europeus (Discmedi). Jo vaig descobrir-la gràcies a l´Aina Closa, una alumna de 2n de batxillerat del curs passat que enguany estudia Humanitats a la UPF (gràcies, Aina!), que me la va fer escoltar el dia de Sant Jordi durant una activitat a l´aula. Em va encantar i jo us convido a escoltar, llegir i pensar sobre com voldríeu que us recordessin d´aquí a 2000 anys. Carpe diem!

Si hagués nascut a Roma fa més de 2000 anys,
viuríem en un Imperi, (...).
I tindríem àmfores al pati plenes d´oli i vi.
I una estàtua de marbre dedicada a mi.
Si hagués nascut a Roma fa més de 2000 anys,
no faria olor a xampú el teu cabell daurat.
I oferiríem bous als déus, brindaríem amb soldats.
I ens despertaria un carro, pujant per l´empedrat.
I els turistes es fan fotos, on tu i jo vam esmorzar.
Són les coses bones de passar a l´eternitat.
I el guia els ensenya el mosaic del menjador.
Es retraten i passegen per la nostra habitació.
I ara un nen dibuixa a llapis a la sala del museu,
el braçalet de maragdes que t´embolicava el vel.
I un submarinista troba els nostres gots i els nostres plats.
Són les coses bones de passar a l´eternitat.

11 comentaris:

Jordi Sedeño ha dit...

Hola a tothom!

La cançó em sembla molt bona i asobre explica informació sobre Roma, és una bona manera de explicar-la, perquè les cançons són més fàcils d'apendre, i si ens l'aprenem podrem enrecordar-nos sobre l'història de Roma.

Una salutació!

Esther Soria ha dit...

salue!!

abans de res dir que la cançó m'ha agradat molt, perquè a més de ser una cançó(i amb les característiques que tenen les cançons de que sempre ens agrada sentir-les), és una altre manera de conèixer com vivien en aquella època i a més a més ho fa d'una manera molt propera perquè ens converteix a nosaltres en personatges de Grècia.
Em sembla molt original, ja que és una altre manera d'aprendre les costums d'abans i molt bona idea penjar-ho al blog perquè tothom ho pugui disfrutar.

vale!!

Anna Ruiz ha dit...

XAIPETE!

doncs la cançó m'ha agradat molt i a més de ser una nova manera d'aprendre com vivien en aquella època perquè ens explica com eren les cases i com ers la seva forma de vida.
Espero que trobem, entre tots més cançons relacionades amb el món clàssic perquè és una manera molt més fàcil d'aprendre.

Anna Ruíz de la Fuente

Núria ha dit...

La canço m'ha agadat molt!
ja fare alguna aportació d'alguna cançó grega.


vale!!

Aitor ha dit...

Gran cançó que ens explica perfectament com era una mica la societat romana, després d'escoltar-la, m'entren ganes de perdrem pels carrers de la part antiga de Roma i descobrir coses d'abans.

Aitor.

Marc Navarro ha dit...

Avete omnes!

He escoltat la canço de Manel i m'ha encantat Jordi estic pensant posar-la en el proxim treball que ens fagis fer pero si es un power-point tot i que ja veurem. Vale!

Mireia ha dit...

Salue! :)

Aquesta canço m'agradat moltíssim. Ens explica com era Roma fa uns anys. I encara que sigui una canço, és una bona manera d'aprendre.



Vale!

Guillem Fargas ha dit...

La cançó és molt bona (com totes les de Manel), i a mi també em sembla que aprendre amb cançons és més fàcil i més divertit.
Vale!!!

Martí ha dit...

Salvete!
No sóc fan de Manel, però cal reconeixer que aquesta canço és bastant bona i explica molt bé Roma.
Felicitats per Manel, molt bona i el videoclip està molt bé!
Valete!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

A veure si trobem més cançons relacionades amb Roma!

Eva Martínes Manso ha dit...

És una cançó molt bona en que a l'actualitat ens fa remuntar-nos a com vivien en aquells temps i trobo genial que grups de musica com aquest fomentin la cultura clàssica de manera entretinguda!!!