21 de març del 2010

Feliç aniversari, Ovidi!

Ahir va fer exactament 2053 anys que Ovidi va néixer, un 20 de març de l´any 43 aC a Sulmona, una ciutat del centre d´Itàlia. Per celebrar-ho, i aprofitant que avui, 21 de març, celebrem també el Dia Mundial de la Poesia, li vull retre aquest petit homenatge en forma d´entrada a un poeta que s’ha guanyat la immortalitat del seu nom. Recordem el final de Les Metamorfosis: "Viuré en la fama per tota l´eternitat, si és que són certs els presagis dels poetes".
Com que tot just començarem la lectura del llibre Narracions de mites clàssics, una adaptació de les seves Metamorfosis, el meu petit homenatge vol ser una proposta didàctica: que cadascun de nosaltres triem el mite d’Ovidi que més ens agradi i sobre aquest preparem alguna activitat (escriure una poesia, composar una cançó, fer un vídeo, un PowerPoint, una recreació literària, etcetcetc). Ja en parlarem a classe. La meva història és la del mite de Dafne i Apol·lo, amb un final tràgic de desamor, de pèrdua, en què Apol·lo veu com se li escapa de les mans l’amor de la seva vida i com la seva estimada es transforma en un majestuós llorer, i bo i tenir-lo ben a prop seu mai no la podrà posseir, mai no formaran una sola ànima.
A tall d´exemple del que podríem fer, mireu aquest vídeo d´uns estudiants anglesos adaptant el mite del déu solar i la nimfa filla d´un riu. Què us sembla la meva proposta?

Judith Reyes
1r Batxillerat

17 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola! Woww Judith em sembla molt bé que hagis decidit fer aquesta entrada, ja que realment el seu nom tindrà so durant molt temps tal i com ell va dir :)
La teva proposta em sembla genial! i m'encantaria fer un video com el que han fet els nois, el que has penjat!
Ens veiem demà!
Felicitats Judith! :D

Anna!

laa.neuus ha dit...

Hola:)

Està molt bé l'entrada i la teva proposta em sembla una gran idea, a veure si poguéssim gravar un video com aquest:)

Adéu!

Esther Soria ha dit...

Hola!!!

Judith, felicitats per l'entrada!!! La veritat és que Ovidi es mereix aquest homenatge ja que va ser un gran poeta. El video m'ha semblat molt divertit, i ho han representat molt bé. Estic d'acord amb la teva proposta i tinc moltes ganes de començar a llegir "Les Metamorfosis" d'Ovidi.
Per últim dir que m'he estat fullegant el llibre i el mites que més m'han agradat (dels que ja coneixia)són el de la metamorfosi de Dafne en llorer (una bonica història de desamor), el d'Aracne (una bona lliçó per fer-nos veure que no hem de cometre cap acte d'Hybris) i Narcís, aquell jove que va quedar maravellat i enamorat quan es va veure reflectit a l'aigua.

Vale!!

Anna Ruiz ha dit...

Judith, m'ha semblat molt bona idea, és molt original tractar la mitologia d'una forma més pròpia.
I m'ha agradat molt que dediquessis aquesta entrada a Ovidi, ja que el seu nom mereix ser recordat al cap dels anys, per sempre!

Anna Ruíz de la Fuente Núñez.

Jordi Sedeño ha dit...

hola!

Judith em sembla molt bona idea la teva proposta, haveu-re si fem un video com aquest. Has fet molt bé en recordar el nom d'Ovidi, ja que va fer grans coses.

Unknown ha dit...

ep... no m'agreiu tant la proposta doncs no és meva..... hahahaha
ja ho parlarem a classe tots i totes, bona idea Jordi.

lorena ha dit...

Molt bona entrada germaneta jaja!
Ja ens explicareu com va aquesta gran proposta!

Júlia Vallespir ha dit...

Em sembla una idea estupenda!!! Realment penso que pot ser una manera molt motivadora per coneixer i treballar encara més els mites! A més a més, després de veure aquests video tan curiós i divertit encara em venen més ganes de començar ja!

oriol ha dit...

Hola!

Judith trobo que la idea és molt interessant i bona ,pot ser divertit treballar el llibre de les meatmorfosis mitjançant una activitat d'aquest tipus que ens servirà per aprendre més a fons els mites i les divinitats que hi aparèixen.

Oriol T.

Sanja ha dit...

Holaa! (:
Jo també opino que és una excel·lent idea, una manera més per aprendre a través d'activitats molt lúdiques!
Ja tinc ganes de posar-m'hi a treballar i a llegir el libre!

Aitor ha dit...

Hola a tots!

Judith moltes felicitats per l'entrada, jo també trobo que se li ha de rendir un gran homenatge a aquest gran poeta.
He trobat que Ovidi va començar estudiant dret, però que ell volia escriure i va renunciar a la carrera de dret en contra de la voluntat del seu pare, qui creia que escriure era una estupidesa. Quina curiositat que ell decidís escriure i encertés tant en la seva decisió! Realment ens va fer un favor a tots renunciant a la carrera de dret.

Adéu!

Carlotah. ha dit...

L'altre dia a classe ja várem fer váries propostes per a fer una activitat relacionada amb el llibre de les metamorfosis d'Ovidi.

A veure com queden els treballs!!
CIAOO!

Noèlia ha dit...

Dons la entrada esta molt bé tot i que no he pogut veure el vídeo i no puc fer comentari sobre ell, el veure en breu.
Dons com be diu la Carlota ho vem comentar a classe i crec que poden sortir uns projectes magnífics o això espero.
Enorabona Judith :D

Ferran ha dit...

Ja està decidida la proposta i la manera de fer-ho, qina de les opcions? És un secret...
Bon dia i per molts anys Ovidi.

Sergi Roman ha dit...

Hola.

A mi també em sembla una molt bona idea de treballar els mites d'Ovidi. Fent recerca del poeta, he trobat una curiositat de la seva biografia. No obstant de la seva fama en l'època, un enfrontament amb l'emperador Cèsar August a l'any 8, el va portar a un exili obligat per la resta dels seus dies a Tomis (costa oest del mar negre). Encara no se sap amb certesa del perquè d'aquest fet, alguns diuen que era perquè estava present en cerimònies d’endevinació on es parlava del destí de l'emperador, uns altres pel to eròtic que comporten els seus poemes, i la última i la més probable, perquè Ovidi tenia coneixement dels amors sobre la filla de l'emperador, Júlia.

Vagi bé.

Martí ha dit...

Salvete!!

Judith felcitar-te poerquè has fet una entrada molt bonica i molt interessant i des de el meu punt de vista molt ben feta.

Felicitats i moltes gràcies Judith!!


Valete!!

Mireia ha dit...

Judith les treball molt aquesta entrada, felicitaats! que vagi molt bé!