7 d’octubre del 2012

Trenta-sis mesos tripulant un vaixell...


Com passa el temps! Doncs sí, ja ho deien els clàssics, tempus fugit, el temps s'escola, no es detura i malgrat tot nosaltres seguim navegant. Tornem a estar d'aniversari perquè tal dia com avui, un plujós 7 d'octubre de fa tres anys (qui ho havia de dir!), aquest vaixell tan especial per a nosaltres va hissar les veles i va sortir de port amb una barreja natural d' il·lusió i neguit davant l'horitzó crepuscular que s'obria davant nostre. Al crit de audaces fortuna iuvat!, hem solcat mars i viaranys que ens han fet sentir més units en l'aventura. Coincideix, a més, aquest aniversari amb un nou reconeixement al món de les clàssiques en particular i al de les Humanitats en general en l'àmbit educatiu: la concessió, divendres, dels Premis Blocs Catalunya 2012 en les dues categories d´Educació a Aracne fila i fila (personal/professional) i L'ombra d´un somni (corporatiu). Feliciter a totes les persones que fan possible que la tradició grecoromana pervisqui a través de la xarxa amb més força que mai en moments de tanta incertesa. 

I a vosaltres, estimats tripulants, dir-vos que no deixeu de vogar amb força i els ulls ben oberts. Que seguim navegant com fins ara depèn d'això. N´estic segur. Gràcies infinites per voler formar part d´aquest projecte.

Jordi


38 comentaris:

Alex Molera ha dit...

Moltes felicitats! Ja fa 36 mesos que aquest vaixell ha estat donant molt de joc, gracies a ell he après un munt de coses i les que hem falten per aprendre..
Estic molt orgullós de formar part d’aquest llarg viatge i d’anar constituït aquest bloc entre tots els alumes de classeiques.

Joana Bassó ha dit...

Salvete!!

Per començar felicito el vaixell per celebrar l'aniversari dels seus trenta-sis mesos navegant.
Jo ja fa dos anys que form-ho part d'aquest viatge, i estic molt conteta d'estar-hi!
Espero que la trevassia sigui llarga i plena d'aventura, experències...
Convido a tota aquella gent que vulgi formar part del nostre camí i estar el nostre costat per continuar junts.

Valete!

Andrea López ha dit...

I d'aquests 33 mesos n'he format part un any i ho seguiré formant un any més com a mínim.
Res a dir que no hagi dit abans, aquest bloc és una bona eina de treball tot i que de vegades es pot tornar una mica "passat" comentar constantment (i més a la nostra edat). Però he de reconèixer que ens ajuda a expressar-nos per escrit, a reflexionar, a cercar informació, a conèixer els nostres orígens clàssics, a aprendre nous conceptes, a valorar la cultura clàssica i moltes coses més que ara no em venen al cap... és a dir, en resum el Vaixell d’Odisseu és positiu per a la nostra formació com a estudiants i com a persones (és un gran projecte, Jordi). Felicitats!

FA

Unknown ha dit...

Em sembla increïble i d'admirar com una persona pot dedicar-li tant de temps a un blog. Per a molts serà una estupidesa o potser pensaran que es una pèrdua de temps, però gracies a aquest blog i a cada nova entrada ens ajudes a que reflexionem, independentment del tema.
Enhorabona per aquests tres anys, i espero que en siguin molts més!

txellbtm ha dit...

Moltes Felicitats!!!
Encara que jo nomes porto unes quantes setmanes amb el vaixell he descobert moltíssimes coses gracies a ell, i vull dir que em fa molta il•lusió formar part d'aquest vaixell que ja fa 3 anys que navega sense parar i espero que ho segueixi fent, i donar les gracies per avançat per tot el que ens ajudarà a gaudir d'aquest món.

Jordi Rojas ha dit...

Com passa el temps!! Encara recordo l'any passat quan el Jordi em va pressentar per primer cop el Vaixell. Estic molt orgullós de formar part d'aquest projecte i haver-lo ajudat a navegar un temps.

Valete!

paubusquets ha dit...

Moltes felicitats a tota la feina feta durant aquests 36 mesos, ara ja em sento un nou tripulant, i amb moltes ganes d'aprendre aquesta llengua mare.

Unknown ha dit...

Moltissimes Felicitats al vaixell i tambe a la gent que porta aquest 36 mesos fent possible aquest blog.
36 mesos i tants premis demostren tot el que s'ha treballat en aquest blog i realment estic content de poder-hi participar.

Ignasi ha dit...

Salvete!

Moltes fecilicitats al vaixell i també a tu, Jordi, que estás darrera d'aquest projecte cada dia. Hauriem de sentir-nos tots orgullosos del vaixell i d'aquest camí que vam començar junts, ja fa 3 anys, i que encara molts recordem molt bé.
Felicitats!

Valete!

Unknown ha dit...

Enhorabona pel enorme treball que s’està fent. Un blog recull tantes i tantes opinions, i tan diverses, que em sembla un mètode bàsic, principal i necessari haver-lo de emprar tan en una escola com en qualsevol àmbit. Ens ajuda apart de conèixer la cultura grecollatina, tot un recull de clàssics que són primaris tan per l’ensenyament com per la formació de la persona. Aquesta activitat a demés d’instruir influeix molt també a l’hora de redactar. És un gran treball Jordi, GRATULATIONE!

Ruut ha dit...

Salve!
Trenta-sis mesos ja? Sembla mentida, per als tripulants més antics se'ls hi deu haver passat el temps volant, i ja em veig d'aquí uns quants anys veient als alumnes més petits comentant aquest blog mentre penso... "Jo hi he navegat, aquí!" I ben orgullosa de navegar aquest tercer any, moltes felicitats!

Valete!

MarionaFerrer ha dit...

salvete!

Felicitats! ja fa 3 anys que el vaixell d'Odisseu existeix i navega pels mars del món clàssic, suposo que és molt important perquè en aquest blog han participat un munt de gent i alumnes de l'escola Vedruna Gracia.
Amb aquest blog, tots han aprés un munt de coses, i espero que aquest any també fem un bon ús; molts dels alumnes s'han esforçat perquè no només volien aprovar l'assignatura de llatí, sinó que volien que gent d'arreu del món utilitzés aquest blog, i és per això que aquest tercer any és tan especial!
Valete!

Berta J. Tarragó ha dit...

Ja en fa 36 mesos!

Estic contenta de ser una nova tripulant en aquest vaixell ple de descobriments i de secrets i tan didàctic. Esperem que segueixi així d’original i interessant amb la participació dels meus companys i jo mateixa; perquè sé que tots junts podem millorar aquest bloc, encara que serà tot un repte, perquè el llistó està ben alt.
Estic molt emocionada i contenta de formar part de la tripulació del “Vaixell D’Odisseu” i espero estar a l’alçada d’aquest bloc!

Només em queda dir que moltes gràcies per aquests 36 mesos de descobriments i aventures! (i el que ens queda...).

blai16 ha dit...

3 anys i els que queden! Els tripulants de 4t d'ESO fa poc que naveguem, però hi ha una llarga història de 3 anys que han fet possible que aquest vaixell estigui a on és ara. Només em queda dir moltes felicitats i que duri!

Nil! ha dit...

M’agradaria felicitar al vaixell d’odisseu pel seu tercer aniversari. Crec que és un blog que mostra molta serietat i transmet molts aspectes interessants de la cultura grecollatina, els quals poden arribar a ajudar i servir molt a la gent. També és una pàgina molt seguida per diverses persones, en la qual hi entra fins i tot gent de fora del nostre país.
El vaixell ha aconseguit un premi molt important (el centaure d’or) dins de la categoria de blogs destinats a la cultura clàssica.

Alison ha dit...

felicitats al vaixell pels seus 36 mesos !! Jo vaig començar fa un any i estic contentíssima de formar part de la tripulació d'aquest vaixell. El bloc és una eina molt eficaç i ens pot ajudar a l'hora de fer les llengües classiques. S'aprenen moltes coses i curiostitats.
Fer que un bloc funcioni i estigui sempre actiu és molt difícil i això s'ha de respectar i felicitar tmbé al coordinador !

Felicitats un altre cop !! :D

David Roig ha dit...

Vull felicita al vaixell per aquests tres anys en actiu i plegat d’exits i premis,també felicita a la persona que sense ell tot això no hagues pogut ser possible que es el meu professor(magister) de llatí Jordi Rincon,ell va ser qui va crear aquest mon amb aquest blog anomenat al vaixell d’odisseu

Judy97 ha dit...

Moltes felicitats!!!! Ja fa tres anys que va néixer aquest espectacular! Llàstima que no hi vam ser-hi aquell any ja que encara no feiem 4t d'Eso. M'està agradant molt poder ser una tripulant més d'aquest vaixell i espero ser-ho sempre!!! Al principi no sabia ni què era ni de què anava aquest blog, però ara que ho sé, m'està agradant molt estar-hi i espero que tots els anys sigui així! Moltes felicitats!!!

Jordi Barberà ha dit...

Moltes felicitats per els vostres 36 mesos, jo sóc nou aquí, només hi porto un mes, però en aquest mes hem après moltes coses, i cada vegada tinc ganes de aprendre'n més! Em complau poder ser en aquest vaixell guiat per un gran capità, espero que aquest vaixell segueixi molts mesos més navegant! I 36 mesos no es compleixen cada dia!

Laia Ruiz ha dit...

Salvete!

Moltes felicitats al vaixell! Encara recordo quant feia quart d'ESO i feiem activitats de llatí, que a diferencia d'ara anavem molt més perduts perquè no sabiem gaire com anava tot això dels blogs...
Crec que es una eina molt útil per apendre curiositats o aprofundir més en els temes que tractem a classe. I per ultim (tot i que això es més "opinió personal") al haver tingut blogs sé que no es fàcil mantenir un ritme així de publicacions i que sempre hi hagui participació, però amb la de tripulants que som al vaixell aixo no comporta cap problema!

Marc Palau ha dit...

Salvete!
Qui ho havia de dir que el dia que es va decidir enjegar aquest projecte d'aquest blog, a día d'avui sería tant important per a nosaltres i el gran servei que ens fa. 3 anys ja desde que va començar a navegar i la de recorregut que encara li queda ja que entre tots els tripulants farem que aquest vaixell cada cop sigui millor.

A seguir disfrutant i aprenent com aquests 36 mesos de vida del blog, moltes felicitats!!!!

Valete!

Maria Ros ha dit...

Crec que són 36 mesos molt intensos i crec que encara pot seguir navagant molts anys més! El vaixell d'Odisseu té una espectacular tragectòria i és un honor poder formar part de tots aquests tripulants!

Felicitats!

meritxell ha dit...

Hola!!

Primer de tot felicitar al vaixell! Qui anava a imaginar que un projecte escolar aniria tant lluny com ha anat el nostre vaixell? Poc a poc el nostre estimat vaixell va anant més lluny amb molt esforç per part de tots els tripulants.
Després, Jordi, felicitar-te a tu, per la teva insistencia i dedicació amb aquet bloc. Trobo que igual que el bloc és mereix una felicitació i ben gran, tu també, perquè al cap hi ha la fí, ets tu qui l'ha creat i ets tu el que transmets la il·lusió per seguir formant part d'aquest.

Moltissimes felicitats a tots! i sobretot a vosaltres dos!

Adeu!

Charlene ha dit...

Salvete!

36 mesos? Això ja són tres anys! És increible com de ràpid passa el temps.. Vaig arribar al vaixell quan encara no havia complert dos anys, i mira on és ara! Tres anys que han passat volant... I mira tú quantes coses increíbles ha rebut!

Aquest és el meu últim any com a tripulant de l'escola Vedruna - Gràcia i per això espero passar-lo molt bé tan amb els companys com en les assignatures i el vaixell.
Encara que aquest sigui el meu últim any, espero seguir sent tripulant d'aquest vaixell que tantes coses ens ha aportat.

Gràcies a aquest bloc/vaixell he descobert coses que en la meva vida mai m'hauria imaginat i espero seguir descobrint-ne quan el vaixell faci quatre, cinc, sis i més anys!!

Vale! I per molts anys vaixell! (Encara que ja fa dies que vas fer anys)

Marta Molgosa ha dit...

Salvete!

Recordo perfectament l’any passat, quan el Jordi ens va presentar a tota la classe el vaixell, al principi tots aquells que no el coneixíem pensàvem que era un blog on podíem treure informació quan necessitéssim, però estàvem molt equivocats, ja que no sabíem tot el món i el treball que hi havia dins seu, moltes felicitats per aquests 36 mesos, i a seguir navegant com fins ara!

carlota ha dit...

Això dic jo, com passa el temps mare meva... sembla ahir quan el Jordi un dia a classe ens va dir que volia obrir un nou projecte amb tots nosaltres, el bloc. I ara resulta que ja portem 3 anys, i espero que complim molts més. Es cert que això és un bloc de tots, per tant, naveguem tots com una família, i cada dia el fem créixer més, i més i més.

Felicitats a tothom, i a seguir així molt de temps.

Anònim ha dit...


Salvete!


Primer, moltes felicitats al vaixell, ja son 3 anys!
Es increïble com passa el temps!
Estic molt contenta de poder formar part d'aquest projecte, i espero que complim molts més anys.

Moltes felicitats!

Unknown ha dit...

Moltes felicitats per aquests 36 mesos! Jo només hi porto un mes tripulant pel vaixell i ja he après moltíssimes coses i les que hem queden per apendre, espero que aquest blog compleixi molts més anys!

Ona Contreras ha dit...

Moltissimes felicitats al blog i als seus tripulants que han fet molt bona feina. Estic molt orgullosa d'aquest blog i de tota la feena que hem estat fent.

Unknown ha dit...

Buf! 36 mesos són 36 mesos!
Puc estar no només contenta sinó orgullosa de formar part d'aquest enorme vaixell ple d'enigmes, preguntes, curiositats i respostes!
Moltes felicitats a tots els tripulants d'aquest vaixell i especialment a tu Jordi per fer que això sigui possible! Amb el teu entusiasme transmès a través de les teves paraules i lliçons ensenyades ens fas entendre cada dia la importància que té aquest vaixell.
Moltes gràcies i espero que continui essent així!

marina ha dit...

Bonum diem!
Primer de tot Felicitar al Vaixell que ja fa 3 anys que esta navegant. Només porto un any amb el vaixell però espero poguer estar molts més anys ja que és un lloc on pots aprendre coses incrïblement interessants. Es un veritable gran honor poder formar part de la tripulació.
Valte Tripulants!

Sofia ha dit...

Salvete!

Cal dir que és increïble que un blog hagi donat tan de joc, i hagi pogut ensenyar tantes coses a tants alumnes. Amb cada entrada, amb cada comentari aprenem, i tot i només portar uns mesos navegant en aquest vaixell, ja m'hi sento orgullosa. Orgullosa de que un dia com "avui" celebrem, no només un aniversari, no només 3 anys; és molt més que això. Celebrem que una pila d'alumnes han après i desaprès a estimar, a comprendre, a descobrir... Celebrem que gràcies a aquest treball, cada dia podem saber alguna cosa de nova. I felicitem a tots aquells que han obert i tancat etapes aquí, ara amb nosaltres.

MOLTES FELICITATS!

Pol Alberola Bernat ha dit...

-Hola, jo soc nou en aquest bolc, i espero que moltes mes generacions com jo pugin participar en el vaixell d’Odisseu.
3 anys em semblen molts, però pel ritme que porta aquet bolc crec que durarà molt i espero que així sigui.

Cristina C ha dit...

Salvete!

Moltíssimes felicitats al Vaixell per aquests 36 mesos o 3 anys!!!

Jo fa un any que n'estic formant part i em sento ben orgullosa. En aquell moment no em podia imaginar com aquest projecte tindria tanta rellevància.

És una eina realment útil, aquí podem expressar les nostres opinions, reflexions i treballs.

Espero que el Vaixell d'Odisseu sigui navegant sense parar!


Valete.

Marc Navarro ha dit...

Salvete!

Qui ho hauria dit 3 anys enrere quan se'ns va comunicar que havíem començat un blog d'aula. Ningú no podría haver imaginat que arribaríem a tenir tantes coses que comentar, així com tantes coses de que parlar, ja que hem tractat sino tots, quasi bé la majoría del temes relacionats amb les cultures de la Grécia i la Roma antigues.

Tmabé s'ha de dir que aquest blog ha crescut en importància pel fet de haver guanyat premis, que han fet guanyar prestigi al blog i així arribant fins estem avui.

Per molts anys Vaixell!

Aina ha dit...

Salve!

Felicitats un cop mes a tots els tripulants d’aquest vaixell , del qual fa dos anys que en formo part i aquest serà el tercer. Com va dir Horaci tempus fugit, el temps passa i el temps seguirà passant. Però tot i així mai es deixarà de parlar de clàssiques, de romans i grecs, de referents clàssics que podem veure cada dia. És la nostra herència, és d’on venim i això ho hem de tenir present cada dia.

vale!

Marc Gimeno ha dit...

SALVE !
Felicitats per aquests meravellosos 36 messos tripulants! he après moltes coses i ho he passat molt bé, i espero que siguin moltísims més messos els que ens esperen treballant tots junts!!

VALE!

Carla Bartra ha dit...

Salvete!
Moltes felicitats per aquests 36 mesos! estic molt contenta de continuar formant part d'aquest gran viatge, ja que gràcies això he aprés moltes coses, i el que em falta per aprendre.
Valete.