31 d’octubre del 2013

24 lletres, 24 noms

Enguany, οἱ καὶ αἱ μαθηταὶ de Grec I ens hem afegit a les creacions que els nostres companys del curs passat van fer, amb les 24 lletres de l'alfabet grec, dels seus noms de pila. I si hem de fer cas de les paraules de l'heroi grec Palamedes, presumpte inventor de l'alfabet, en la tragèdia homònima del poeta Eurípides...

"Sols jo he trobat les regles per remeiar l’oblit, en inventar les consonants, les vocals i les síl·labes, i en ensenyar als homes l’ús de les lletres de manera que qui es troba absent sap perfectament tot el que s’esdevé més enllà de la plana marina, a casa seva, i el pare moribund diu per escrit als fills la part d’herència, i l’hereu se n’assabenta. Els mals que fan caure en discòrdia els homes, una tauleta els sufoca i no permet que es diguin mentides."
                                                                         
                                                                               EURÍPIDES, Palamedes, fr. 578

... els nostres noms aquí escrits preservaran la nostra memòria. Esperem que us agradi el muntatge.

Alumnes de Grec I


22 comentaris:

Sofia ha dit...

Una vegada més, una activitat didàctica i entretinguda, que ens fa més amè l'aprenentatge d'aquest nou abecedari, i llengua. Felicitats a tots els alumnes que hi han dedicat un temps i unes ganes, però, perquè no acabar de polir la feina, reflexionant sobre aquesta afirmació rotunda d'Eurípedes. Gràcies a persones com ell, som el que som nosaltres avui (tal i com comentàvem a classe, conèixer el nostre passat, ens empenta a saber qui som al present). I èxits com aquests, són els que permeten que avui, tinguem la oportunitat de fer que tot allò que realitzem, la nostra vida, els nostres actes, el nostre nom... No passi a l'oblit.

Sofia ha dit...

En quant a la meva feina, va ser una tria bastant aleatòria. Tot i així, el triar aquest material, em va provocar certa nostàlgia. Aprofitar diaris i revistes velles per fer una activitat creativa... Acostumàvem a fer-ho quan érem més petits i em va semblar graciós recordar-ho. Vaig haver de buscar lletres acord amb les del meu nom, retallar-les i enganxar-les sobre diari. Després de fer la fotografia, vaig voler acabar de polir la meva feina fent uns retocs en aquesta.

Valete!

Berta J. Tarragó ha dit...

Primer de tot, felicitar a tots els meus companys amb els que comparteixo aula. Ha estat una feina molt entretinguda, agradable i recreativa. Hem tingut l'oportunitat de saber com s'escriu el nostre nom en grec i arxivar més coneixements importants. També, personalment, m'ha fet més fàcil i portable l'estudi sobre aquesta llengua i les seves propietats. És admirable la manera amb la que tots hem intentat "renovar" creant el nostre propi nom amb diferents coses. És un plaer col·laborar en activitats tan amenes com aquesta.

Unknown ha dit...

Hola tripulants:

A travès d'aquesta activitat didàctica i creativa, on tots hem col·laborat de forma original, ens hem pogut expressar. Primerament vaig pensar una forma original de formar les lletres del meu nom, i s'ha em va acudir en utilitzar fitxes de dòmino, les quals eren de fusta. Tot seguit vaig col·locar les peces per tal de formar les dues alfes i les dues nis i així crear al meu nom. Cadascú ha utilitzat diverses lletres i així entre tots hem format l'abecedari. Personalment, penso que ha sigut una activitat, que m'ha servit per completar l'aprenentatge d'aquesta llengua. Finalment repetiria aquesta pràctica.

marc moreno ha dit...

Volia felicitar als meus companys, ja que han tingut molt bones idees en quant escriure el seu nom en grec mitjançant objectes del dia a dia.

Jo vaig triar un cable, ja que és quelcom que trobem en el dia a dia i cada cop agafa més importància en les nostres vides. Perquè, que faríem sense un televisor? Un ordinador?

Per fer aquesta activitat vaig entrelligar els cables però quan els deixava anar per fer la foto se’m desfeia. El meu germà, que hem mirava amb cara de decepció al veure l'espectacle que muntava, hem va donar l'idea d'agafar celo, i així ho vaig fer!

També voldria donar les gràcies a en Jordi per fer-nos fer activitats tant entretingudes que vulguis o no, no tothom ens les fa fer. I per l'esforç que ha fet per muntar el vídeo (tot i que ell digui que ho fa en un 3 i no res...)

Unknown ha dit...

Salvete tripulants!
L'enorabona a tots els meus companys de clase per la feina que han fet .
Aquesta activitat a sigut molt divertida ja que em tingut que utilitzar la nostra imaginació per fer-la. Per formar el meu nom vaig fer servir samarrtes de color blanc sobre un fons negre.
Aquesta activitat m'ajudat a veure que alguns cops em de deixar anar la imaginació per crear coses noves i provar noves experiències. A sigut una activitat molt creativa i sorprenen per tots. Esprero fer moltes més d'aquest estil.

LUCI ha dit...

Hem sembla una molt bona feina per part dels meus companys i una molt bona iniciativa per poder ensenyar com s'escriuen els nostres noms en Greg.
Vaig decidir escriure el meu nom en grec en les meves ungles, perque hem va agradar l'idea d'experimentar,de fer una cosa nova i de veure el resultat de com va quedar .

Unknown ha dit...

Hola tripulants!

Primer de tot volia felicitar els meus companys i companyes de la classe per la bona feina que han fet. En aquesta activitat havíem de crear els nostres noms en grec mitjançant materials que podem trobar al nostre entorn. En aquesta activitat vaig pensar d’utilitzar les monedes de dos cèntims,ja que penso que seria una gran idea i molt original de fer-lo amb diners. Personalment, penso que és una activitat molt entretinguda i interessant. Espero que hi hagi moltes més activitats d’aquest estil.

Valete!

charton ha dit...

Bona nit tripulants, primer de tot felicitar a tots els nostres companys que han col·laborat en fer aquesta activitat didàctica. I gràcies a aquesta activitat ja sabem com s'escriu el nostre nom en un altre molt bon idioma, el Grec.
Al principi no sabia amb quin material podria escriure el meu nom.
Vaig veure cordes de sabates guardades en un armari i les vaig agafar, ja que amb les cordes es podrien fer les formes de de cada lletra. Va ser una mica difícil al principi ja que a vegades les cordes no es mantenien en la posició, però finalment vaig poder acabar l'activitat. I per que es veiessin millor vaig col·locar un full en blanc sota les cordes.

Pau Fdez De Labastida ha dit...

Salutacions tripulants!

Jo crec que ha sigut una activitat dinàmica i divertida alhora, m'ha enriquit bastant perquè m'ha costat "desxifrar" alguns noms, però al cap i a la fi els he pogut saber, és una activitat que ens ha servit per saber-ne més sobre l'alfabet grec. Pel que fa al meu nom he seguit un procés una mica senzill, però em va resultar curiós construir el meu nom a base de clips. En conclusió m'ha agradat molt fer aquesta activitat, espero fer-ne més posteriorment.

Unknown ha dit...

Hola tripulants!

Primer m'agradaria felicitar als meus companys de classe, per aquesta activitat tant entretinguda de crear amb materials els nostres noms en grec. Em sembla una bona manera de començar a escriure en aquesta llengua.
Al principi va ser una mica complicat, ja que no sabia ben bé com començar a escriure el nom ni amb quins materials realitzar-lo. Aleshores vaig pensar en fer-lo mitjançant uns retalls de diferents teles, uns fils de llana per ressaltar-ne la tonalitat de les lletres bàsicament per que destaquessin i es poguessin veure millor. I per finalitzar per que quedés més bonic vaig utilitzar uns brillants d'uns colors vius per donar-li llum al nom.

Valete!

Àlex Fernàndez De Labastida ha dit...

Bon dia tripulants!

He gaudit molt d'aquesta activitat didàctica i entretinguda, també agrair i felicitar als meus companys per la seva bona feina amb molta creativitat.

Vaig pensar diferents materials, però em vaig decidir finalment per realitzar el meu nom en grec amb arròs per la manera de com construir el nom.

Unknown ha dit...

Bona tarda, tripulants.
Primer dir que tots els noms han estat molt ben pensats en quan el material que s’ha utilitzat, ja que jo no hauria tingut aquesta idea tan original.

Ha sigut una activitat diferent, més entretinguda i, sobretot, amb molta creativitat. Aquí podem veure els diferents punts de vista de cadascun de nosaltres segons el què hem utilitzat.

Per la meva part, vaig utilitzar les culleres perquè em va semblar interessant utilitzar un estri que utilitzem gairebé cada dia i representar-lo en el meu nom. Vaig tenir la idea d’agafar culleres soperes per la primera lletra del meu nom de pila, la ro, ja que està en majúscula. I per la resta, culleretes de cafè.

Espero seguir fent més activitats didàctiques com aquestes perquè jo crec que la gent ho gaudeix i s’entreté més amb coses així.

Raquel.

MarionaFerrer ha dit...

Salvete!

He trobat aquesta acitivitat molt original i divertida. La varietat de lletres, formes i materials és espectacular. Realment ha quedat un treball COL·LECTIU- cal remarcar això- impressionant. Tots hem aportat part de la nostra creativitat i crec que és per això que val la pena parar-se a observar cada diapositiva. Felicitats a tots els meus companys!

Per fer el meu nom vaig triar caramels. Des que vam comentar el treball a classe em va sorgir la idea i no n'he tingut cap altre que m'agradés més. Volia que quedés colorit, a més la forma de les lletres quedaven molt clares amb els dolços.
Felicitats de nou!

Judit Millàn ha dit...

Hola tripulants!
Aquesta activitat ha estat molt agradable de fer, molt didàctica i entretinguda. Felicitat a tots els companys per la seva aportació, tots són molt macos i mereix la pena passar un temps amb treballs com aquest. És bonic poder tenir tots els noms dels alumnes de la classe en un mateix document i poder veure'ls.
El meu personalment, està fet de qualsevol cosa relacionada amb cosir: agulles, tissores, botons, un metre... I va ser molt divertit de fer!
Gràcies a Eurípedes, actualment podem utilitzar les consonants i les vocales, i podem escriure paraules. Això són coses que no tenim en compte, però que no podem oblidar, perquè és el principi de tot!

Unknown ha dit...

Hola tripulants!
Aquesta activitat m'ha semblat molt original ja que ens ha despertat la imaginació i creativitat en l'hora de fer-lo.Felicito a tots els meus companys que hi han participat,ha sigut divertit i entretingut veure cada nom i intentar desxifrar-lo.

Per fer el meu nom vaig utilitzar espaguetis finets sobre un full en blanc com a superfície, vaig anar reconstruint cada lletra poc a poc.La idea del Kizoa m'hagradat molt ja que per mi és algú nou i deixarà un bon record en el nostre vaixell d'aquesta activitat col.lectiva.

Joana Bassó ha dit...

Salvete!

Que macos són tots els noms i alguns ben d'originals són! Aquesta activitat jo també la vaig fer l'any passat, i em va agradar molt fer-la ja que és entretinguda i agradable de fer. Felicitats!

Vale!

Judy97 ha dit...

Salve tripulants!

Sincerament, penso que tots els noms, és a dir la manera en que han estat creats ha estat molt original: des de persones que han utilitzat les seves pròpies ungles que això segurament no ho havia fet ningú i m'ha semblat molt original. O també persones que ho han fet amb culleres o amb envultori de caramel.
Penso que és una activitat molt original i interessant ja que tens la curiositat de com s'escriu el teu nom en grec i crec que és una activitat de classe que s'hauria de fer cada any.

Vale tripulants!

marti clotet ha dit...

SALVE TRIPULANTS!
De nou hem fet una gran feina, trobo que millorar el nostre aprenentatge d'una forma tan didàctica es magnífic!Desde el meu punt de vista el que més m'ha agradat ha sigut el de la sofi, trobo que és molt original.
Moltes felicitats a trothom, hem fet una gran feina.
VALE!

laura yuste ha dit...

Salvete!
Em sembla una activitat molt divertida i interessant de fer-la. Ha estat entretingut i espero que activitats com aquestes tornin a repetir-se. Es una manera d'apendre i ala vegada divertir-se.
Són molt originals tots els noms i estan molt ben realitzats.
Vale!

txellbtm ha dit...

Salvete tripulats!!!
Primer de tot vull felicitar als companys per la originalitat. Hi ha hagut noms que m’han sorprès, es nota que han sigut creats amb esforç i temps.
Aquesta activitat m’ha agradat molt, crec que és una bona manera d’aprendre l’alfabet grec. Com quan som petits, que la primera paraula que aprenem a escriure en el propi idioma és el nostre nom. Ara que ens endinsem cap a una nova llengua, és lògic que el nostre nom sigui la primera paraula que escrivim, i la que quedi escrita en aquest blog. Com diria Cayo Tito, emperador romà: scripta manent, verba volant.

Ruut ha dit...

Salvete omnes!
Primer de tot, aquest treball ha sigut de certa manera complicat, perquè mira que hi ha coses i objectes, però a l'hora de triar amb què fer-ho o com, va ser una tria difícil.
Felicitar als meus companys, per aquests treballs d'excel·lent, i remarcar que m'ha agradat molt el de la Núria i el de la Sofía. Molt macos!!