24 de març del 2014

Plaute i El soldat fanfarró en 5 apunts


          Ludi Saguntini 2010 [el nostre petit homenatge a Juanvi Santa Isabel. In memoriam]              

Aquest dimecres anem al teatre, i anar al teatre a gaudir de cultura sempre és una bona notícia. Veurem la representació del Miles gloriosus de Plaute, a càrrec del Grup Ela-Ελα Teatre de l'Institut Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat en el marc del XIX Festival Juvenil de Teatre Grecollatí de Catalunya 2014. Donem les gràcies a la Societat Catalana de Teatre Grecollatí per aquesta iniciativa que ens permetrà assistir in situ a les peripècies dels divertits personatges d'aquesta comèdia d'embolics que de ben segur ens faran passar una bona estona. A més, em penso que us anirà de perles per situar amb tots els ets i uts la lectura d'aquesta obra prescrita enguany per a les PAU. Aprofito per enllaçar-vos els 5 apunts que van publicar al Vaixell els vostres companys de ara fa dos cursos. Segur que els agraireu. Si dimecres gaudiu de la fabula romana, no ho dubteu: plaudite, plaudite!



10 comentaris:

Maria Ros ha dit...

Salve!

Primer de tot, felicitar a aquest grup de teatre de joves com nosaltres per tot l'esforç que van fer per representar aquesta obra.
S'ha de dir que els joves actors van fer d'aquesta obra romana, una obra més amena pel públic, i això es d'agrair.

Encara que la van versionar per fer d'aquesta obra quelcom entretingut, hi havia escenes que no s'entenien gaire. Tot i així els felicito.

Vale!

Alba Legide ha dit...

Salve!

Va ser una una una manera molt divertida de representar l'obra de Plaute, Miles Gloriosus.

També, el fet que fossin alumnes de la nostra edat la va fer que l'obra fos si més no, més pròxima.

Per tant, trobo que va ser una bona manera de fer més entretinguda una obra que pot sortir a les PAU.

Finalment felicitar per l'esforç que van fer tots els actors per l'esforç realitzat.

Valete!

Ferran Guijarro ha dit...

Salvete!

He de dir que malgrat no ser professionals, els membres del grup teatral tenen molt bones intencions i això en el fons és el més important. Tenen l'esperit de fer viure avui en dia una obra clàssica, i crec que en un cas així, el muntatge no és tant important com el missatge, i a més també s'ha de dir que van ser atrevits i no es van tallar en fer de l'obra una cosa personal, portant els personatges a noves maneres de ser, de parlar, per fer la representació més amena i fer que el públic rigués.
Felicitats!

Valete!

Joana Bassó ha dit...

Salve!

Aquest dimecres dia 26 de Març vam anar a veure l'obra de teatre de "Miles Gloriosus" al Tetare Juventut de l'hospitalet. Com que ja m'havia llegit el llibre i m'havia documentat ja s'havia de què anava! La representació va ser divertida i ens va fer passar una bona estona a tots. Felicito els que van estar preparant durant molt dies i mesos aquesta obra per tal de que nosaltres en poguéssim gaudir.
Eastà bé fer aquest tipus d'activitat, quan estas estudiant, ja que t'ajuda potser entendre millor la història que va escriure Plaute.

Vale!

Alex Molera ha dit...

Salve tripulants! El passat dimecres 26 de Març els alumnes de segon de Batxillerat vam anar fins a l'Hospitalet al teatre per veure la representació del Miles Gloriosus de Plaute. La representació va començar a les 12:30 i va durar una horeta. Aquesta estava feta per alumnes d'una escola de l'Hospitalet i crec que això té molt més mèrit. L'obra em va agradar bastant, va ser molt divertida, ja que els actors feien moltes bromes i posaven accents graciosos. Tot el públic reia i aplaudia. Va estar molt bé. Valete!

Unknown ha dit...

Salve tripulants del vaixell!

Si, dimecres vam anar al teatre a veure "Miles Gloriosus" de Plaute, "El soldat fanfarró". Tot i saber que era una comèdia, no m'esperava el que ens vam trobar. Després d'haver fet una lectura prèvia de l'obra m'esperava quelcom completament diferent ja que, tot i ser una gran obra llatina,no m'havia cridat gaire l'atenció. El fet de veure-la representada per joves com nosaltres amb una forta vivència va ajudar molt a comprendre de millor manera l'obra i la comèdia que duia a dins.
Ha estat una bona experiència de representació moderna d'una obra antiga. Us ho recomano.

Valete tripulants!

marina ha dit...

Salve

Hola tripulants en primer lloc dir que estic totalment d’acord amb la primera frase quan diu que anar al teatre a gaudir de la cultura és sempre una bona noticia. La cultura és molt important en aquest temps, ja sigui en el teatre, el cinema... i espero que tots gaudíssiu ahir dia 27 el dia mundial del teatre!
En quan a l’obra he de dir que la trobo molt ben realitzada , el treball dels actors és magnífic però que la representació fos interpretada per joves va canviar la meva visió de l’obra però per res del món en un sentit negatiu.
M’agradaria donar les gràcies a tots els actors i actrius que hi van participar i van fer que tingues un coneixement més esplaiat del Soldat Fanfarró.
També agrair-los que els riures que em van treure en diversos moments de l’obra.

Valete Tripulants.

Carla Bartra ha dit...

Salvete!
Primer de tot comentar que és genial poder assistir a una obra de teatre i gaudir sobretot, ja que és una eina molt útil per entendre millor la obra escrita per Plauta.
La meva opinió, haig de felicitar a tots els nois i noies que van actuar ja que per aconseguir-ho es necessita molt de treball i esforç. Sí que és veritat que me l’esperava més diferent en quan els personatges, però tot i així els hi dono l’enhorabona ja que l’obra està ben realitzada.
Allò que em va agradar molt era que fos amb una mica de comèdia ja que d’aquesta manera, fa que pels joves no ens pugui ser pesat. Em vaig riure bastant.
Moltes gràcies.
Valete.

Eric ha dit...

Salvete!

Estic molt content de poder haver anat a veure aquesta versió tan innovadora de "El Soldat Fanfarró".
Realment m'ha agradat molt i penso que hem pogut veure una molt bona adaptació d'una de les comèdies més famoses de Plaute.
M'agradaria felicitar als actors, ja que penso que ho van fer molt bé (al ser gratis em pensava que no tindria tanta qualitat com la que va tenir).

El que més em va agradar de l'obra va ser la presentació tant peculiar de presentar als personatges (i per tant també als actors).

Valete!

arnau ha dit...

Salve!

Bé, la obra del Soldat Fanfarró que vam anar a veure va complir amb el seu propòsit com a comèdia, fer-nos riure. Va ser una gran interpretàcio (sobretot per part de certs personatges com Palestrió o el mateix Pirgopolinices, que ho van fer molt bé des del meu punt de vista). Cal dir que tot i que jo tenia entès que aniriem a veure una obra amb actors "professionals", em vaig emportar una (grata) sorpresa al veure l'actuació que aquests alumnes ens van oferir. A mi personalment em va ajudar a entendre aquesta obra de Plaute, va ser una manera de viure-la més.
Per acabar, i com ja han dit els meus companys, felicitats als actors per la seva interpretació!

Vale!