7 d’octubre del 2013

Quot annos natum es? Quattuor!

Dilluns, 7 d'octubre de 2013. El nostre Vaixell, amb les veles ben inflades pels esbufecs d'Èol (els sentiu?) i la protecció d'Odisseu, celebra un nou aniversari. Fer anys és un privilegi per a qualsevol mortal i és per això que la millor notícia una volta més és saber-nos vius, amb extripulants que ja han desembarcat però que mai no ens deixen del tot i amb nous navegants (una pila!) que tot just fa tres setmanes heu pujat a bord i heu salpat en un nou viatge ple de moments especials i un munt de coses per aprendre, d'això n'estic segur.

Quatre anys no són casualitat, sinò hores de treball, compromís i complicitat. El fruit, en definitiva, de saber-nos implicats en un projecte que ha viscut ja uns quants moments memorables. Tot i no ser gens fàcil, n'he volgut triar quatre, un per any celebrat, però abans em fa especial il·lusió -no sense una certa nostàlgia, us ho confesso- recordar els tres anteriors aniversaris: els de 2010, 2011 i 2012.  

Així doncs, gràcies un curs més per ser-hi i, sobretot, per fer possible aquesta entrada.

Curs 2009-2010

La nostra primera entrada...


Curs 2010-2011

El Vaixell rep el Premi Blocs Catalunya d'Educació 2010...



I el nostre anunci de presentació, tota una declaració de principis...

Curs 2011-2012

Ho sento, dos moments irrenunciables: malgrat el vent i la pluja, una Magna Celebratio espectacular i una promoció de clàssiques impossible d'oblidar...



Si no el podeu visionar correctament, cliqueu aquí

Curs 2012-13

La nostra herència clàssica a través dels textos ... 




51 comentaris:

Unknown ha dit...

Quatre anys ja té el vaixell, jo sóc una nova tripulant, però ja tinc ganes que el viatja continuï i perduri durant molts anys!
Encara ens esperen moltes aventures, que hauríem d'enfrontar-nos tots sols o amb ajuda.

Ànims, el proper aniversari s'acosta! :D

Unknown ha dit...

Hola a tots els tripulants!

Aquesta cançó representaria, com les diferents persones que formem part d'aquest blog, ens separem per diversos camins. Però sempre tindrem la nostra llar, el vaixell d'odisseu.

http://www.youtube.com/watch?v=XMuUrnt0PlI

Unknown ha dit...

El temps passa molt ràpid i no ens donem compte. El nostre blog avui compleix 4 anys!. Moltes felicitats per l'exit!.

charton ha dit...

Bona nit tripulants!
Avui és un dia especial, per que ?
Per què avui el vaixell fa 4 anys, i com bé diu en Jordi, mai hem de lamentar-nos de que ens estem fent vells, per què a molts els ha estat negat aquest privilegi.

No sé quants tripulants va haver al principi, però segur que el Vaixell està content per què cada any hi ha i haurà molts més nous tripulants.

Felicitats Vaixell per aquest quart any, que segur que hi haurà molts més !

Pau Fdez De Labastida ha dit...

Hola tripulants!
Avui ja fa quatre anys que existeix aquest blog, una bona eïna d'estudi i que segons he anat mirant durant aquest curs n'estic segur que ens anirà molt bé per seguir aprenent coses molt interessants.
Espero que segueixi creixent molts anys més per poder continuar gaudint de noves entrades.
Felicitats!

LUCI ha dit...

Per molts anys VAIXELL D'ODISSEU !!
Espero i desitjo que aquest últim aniversari no hi sigui el últim i sigui el quart de molts altres.

Unknown ha dit...

Temps d'esforç, de dedicació i sense oblidar-nos dels bons moments, avui, el nostre vaixell fa 4 anys que navega des que va ser construit.

Felicitats pel nostre vaixell i com no, també per tots aquells que van contribuir-hi, més aviat contribueixen i contribuirem, i que molts més puguin disfrutar d'aquest viatge ple de coses i moments nous.

Tu semper a fortuna sequatur!

Berta J. Tarragó ha dit...

Una vegada més, celebrem un altre any d'aquest viatge a bord del Vaixell d'Odisseu.
Un viatge que va començar ja fa quatre anys i que encara ens ha de donar tantes rutes i experiències com alegries. Fa dos anys que sóc tripulant d'aquest vaixell i tinc la sort d'haver viscut la meitat d'edat del bloc. Així que, espero i desitjo que puguem celebrar molts més aniversaris com aquest, junts o en la distància, però sempre recordant què és aquest viatge des que es va iniciar.
Així que... per molts anys!!!

Maria ha dit...

El temps passa volant! Qui diria que ja fa quatre anys que vam iniciar aquest camí... Definitivament un orgull poder dir que he format part d'aquest projecte que des del primer dia ha estat ple d'il·lusions!
Així que felicitats Vaixell d'Odisseu, felicitats a tots i a cada un dels tripulants, però sobretot felicitats Jordi, perquè sense tu això ara no seria una realitat!
Ànims per continuar navegant.
Una abraçada ben forta!!

Maria Canales

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Gràcies a tots en nom del Vaixell i, especialment, a tu Maria, que el vas veure néixer i vas contribuir a la seva educació amb entrades gastronòmiques de primeríssima qualitat. Que gran se'ns ha fet, oi? Una abraçada.

Ferran Guijarro ha dit...

Salvete tripulants, i felicem diem natalem al Vaixell!

He de dir que jo no vaig ser-hi al naixement del blog perquè vaig veure l'any passat, però cal dir que em va sorprendre quan el Jordi ens el va ensenyar, ja que no havia vist mai un blog d'aquest tipus i em va semblar una molt bona eina per nosaltres els alumnes.
L'any passat vaig poder escriure'n una entrada i va ser molt gratificant veure el fruit del meu treball i com la gent ho podia veure al blog.
Espero fer alguna col•laboració més abans d'acabar la meva etapa com a estudiant de Batxillerat.

Valete!

Alex Molera ha dit...


Salvete!

Primer de tot vull felicitar al blog i a tots els els seus tripulants perquè junts el construïm. Mirant les entrades que el Jordi ha triat em venen molts record i bons moments, un d'ells quan vem fer el video l'any apssaty. Tinc ganes de poder fer una entrada i així deixar una petita petjada en el blog. Ja porto 4 anys i ha sigut per a mi una eina molt bona.

Valete!

Ona Contreras ha dit...

Salvete tripulants i ex-tripulants!

Moltes felicitats al Vaixell i per suposat al Jordi que és qui més feina fa amb aquest Blog.


També felicitar a tots els tripulants que han passat, estan passant i passaran per aquest Vaixell. Jo ja fa tres anys que volto per aquest Blog i puc corroborar que llegint les publicacions i comentar-les s'aprèn molt!
Crec que la idea del Blog és molt bona ja que fa que els alumnes aprenguin les arrels clàssiques que tots portem dins lúdicament.

Molt bona feina a tots aquells que fan que el Blog segueixi navegant per el mar de l'aprenentatge!!!!

Valete!

Unknown ha dit...

Salve!!!
Enhorabona per aquest blog Jordi i tripulants!!!
De ben segur que el camí amb el vaixell d'aquests quatre anys ha estat ple de tempestes i boires que no deixaven veure l'horitzó, com també hauran passat grans entrades amb sinceres paraules d'amor als clàssics. És un fil conductor que serveix per que els alumnes ens posem a proba davant d'aquestes reflexions.

Per totes aquelles entrades de tópics clàssics i mites que ens han ensenyat com gaudir de la vida!!!! FELICITER

Maria Ros ha dit...

Salve!

Moltes Felicitats al vaixell per aquests quatre anys de intens viatge. Tot i que m'hagués agradat haver estat en el port d'aquest viatge per iniciar la travessia junts, he de dir que ja porto un any, i he après moltissim. Aquest vaixell,ens serveix a tots per compartir totes les nostres idees, experiències i expectatives. He après històries dels mites grecs, he cuinat com cuinaven els romans i inclús m'he vestit i he participat en una recreació històrica feta a Badalona. Moltes coses han passat desde que sóc "discipula" de llatí i grec i tripulant d'aquest vaixell!

Feliciter!

Joana Bassó ha dit...

Salvete!

Primer de tot MOLTES FELICITATS! Ja portem quatre anys des de que vam desembarcar aquest fantàstic viatge. És increïble com estem teixint tots junts aquest trajecte tan llarg que sembla que mai s’acabi. Tothom i posa una mica de la seva part.

Jo, personalment, he aprés moltes coses, he pogut compartir idees i conèixer noves experiències amb tots vosaltres que m’han fet créixer i fer-me més persona.

Durant aquests anys he pogut gaudir de participar anat a la Magna Celebratio ( una experiència molt maca de viure, ja que aprens realment com era la cultura clàssica), l’any passat, amb els de la meva classe, vam fer la nostra herència clàssica a través dels textos. Cadascú triava un poema i el recitava, va ser molt bonic! També vam realitzar un taller de cuina romana al marcat de la Boqueria. m’ho vaig passar molt bé i vaig aprendre molt. Per nadal vam cantar per desitjar Bon Nadal, quin riure aquell dia! I mil activitats que hem anat participant i realitzant i sempre en tens un bon record!

Valete!

arnau ha dit...

Salve navegants del vaixell!!

Primer de tot moltes felicitats al vaixell per aquest quart aniversari!
Personalment jo només he pogut gaudir d'un any a bord d'aquesta nau, però ha estat un any molt intens, amb la lectura dels poemes, les activitats amb els llatinismes, la MAGNA CELEBRATIO...
Ha estat un temps ple de descobriments del món clàssic i, tot i que a vegades costa saber que dir en aquests comentaris, val la pena perquè queden immortalitzades les nostres paraules.
De ben segur que aquests quatre anys són només una petitíssima part de tot el temps que aquest blog seguirà vivint o, millor dit, navegant.

Vale :)

Santi ha dit...

Un viatje força motivador el vostre. Enhorabona per la travesia recorreguda fins ara.
Ànims, tripulants, endavant!
Abraçada alcoiana.

Esther Soria ha dit...

Moltes felicitats!
Quina gran entrada Jordi, i quins grans moments!! no em vull posar nostàlgica però recordar tots aquests moments... la primera entrada, la primera Magna, el dia que ens vas portar el premi a classe, tants moments difícils d'oblidar! alguna llagrimeta s'escapa pensant en això no ho dubtis però seguirem fent que els classics segueixin vius! Estic molt contenta de la feina feta i de veure que les futures genereacions segueixen enriquin aquest blog que ja s'ha fet tan gran :)

Una abraçada ben gran a tots, tripulants i ex tripulants!

Esther Soria.

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Gràcies, Santi, des de la proximitat de la vostra feina a terres valencianes i per ser inspiradors de la feina ben feta. I a tu, Esther, per ser una de les més il·lustres tripulants d'aquest vaixell, pel teu entusiasme i la teva vàlua personal. Una abraçada.

Unknown ha dit...

Hola tripulants!
Jo encara sóc nova al vaixell però tinc moltes ganes de fer coses noves per poder fer els anys que hem queden en aquest viatge poder- los aprofitar al màxim! Moltes felicitats al vaixell per aquest 4 anys y esperem que fagis molts més!

marc moreno ha dit...

Ahir, aquest blogg va cumplir 4 anys!

Felicitacions al Jordi, per haver insistit tant en aquest projecte i a tots els que l'han, l'estem o l'ajudaran!

Unknown ha dit...

Salvete!
Aquest es el meu segon any com a tripulant del vaixell i he de reconèixer que gracies a aquest bloc les assignatures de grec i llatí se m'han fet molt mes amenes.
Trobo que un espai com es aquest bloc ajuda molt a donar una perspectiva i una orientació diferent a les matèries, i fa que siguin molt mes didàctiques i entretingudes, així que convido a tothom a que hi participi i passi una bona estona llegint entrades.
El bloc es una manera d'implicar als alumnes fora de l'aula i fer-nos partícips d'una gran experiència.
Enhorabona per tot el treball realitzat fins ara.
Per molts anys Vaixell, espero poder celebrar-ne molts més, això si, com a ex alumne!
Valete!

Adriana ha dit...

Salvete!

Felicitar al vaixell per aquests 4 anys, que pel que veig han estat plens de coses i projectes diferents al que estem acostumats. M'alegro de formar part d'aquest viatge i espero que tots els tripulants poguem seguir mantenint aquest ritme i aportem coses noves també.

Judit Millàn ha dit...

Salve tripulants!
Ja són quatre anys del naixement del nostre vaixell. Jo he començat aquest any, però es nota molt l'esforç i el treball de tota la gent que fa que el bloc tiri endavant i de que surti bé; especialment a tu Jordi, felicitats!
En el vídeo dels Premis Blocs Catalunya 2010 és molt maco veure l'entusiasme i les ganes de tots, es nota que ho vau viure tots al màxim i puc dir que estic orgullosa de poder formar part del bloc. Espero que el Vaixell d'Odisseu faci molts més anys i que continuem aprenent molt plegats.
Felicem diem natalem Vaixell!!

Valete!

Sofia ha dit...

Una vegada més, feliciter vaixell! Després de quatre anys de viatge, són moltes les experiències (tant bones com dolentes) que venen a la ment. En una data com aquesta, cal recordar totes les aventures amb certa nostàlgia per a que ens ajudin també, a seguir, a tirar endavant aquest projecte. Una vegada més, i espero poder fer-ho moltes més; feliciter vaixell!

Carla Bartra ha dit...

Salvete!
Moltes felicitats!
Felicito al vaixell per aquests quatre anys de la seva existència,i que en siguin molts més, ja que han estat uns anys d’un seguit de treball i d’un esforç que entre tots hem fet possible. En alguna altra ocasió ja ho he dit, però estic molt orgullosa de formar-hi part.
Valete.

Anònim ha dit...

Felicito al Vaixell però felicito especialment a en Jordi i a tots el tripulants que han format part d'aquest llarg viatge!

Júlia Roig ha dit...

Salvete tripulants!

Estic molt impressionada de tot el que s'ha aconseguit i s'ha treballat en aquest bloc. Tinc moltes ganes d'aportar el meu granet de sorra i que l'any vinent quan es celebri un any de vida més d'aquest vaixell pugui estar orgullosa de la meva aportació.

Estic il·lusionada de participar en fets com aquests que s'han destacat en aquesta entrada i que em semblen súper interessants.

Moltíssimes felicitats Vaixell!

Valete.

Joana ha dit...

Salve!
Jo tot just acabo d'embarcar i ja estic disfrutant.
Moltes felicitats i espero que hi hagi molts més anys de viatge!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Veig que els tripulants de 4t ja comenceu a desar els vostres comentaris. Benvinguts a bord, i que per molts anys!

Eric ha dit...

Salvete!

Moltes felicitats de tot cor. Ja fa tres anys que navego en aquest vaixell i encara em sento com si fos el primer dia, és a dir, amb ganes d'explorar, d'aprendre i de seguir donant vida a aquest esplèndid blog.

En aquest viatge hi ha hagut molt bons moments que em fan sentir nostàlgic i hem après moltes coses amb cada entrada i és per aquesta raó que aquest blog encara complirà molts més anys.

Felicitats.

Valete!

Unknown ha dit...

Nova tripulant i amb ganes de formar-hi part més temps!
Quatre anys és molt de temps, sobretot si els alumnes que han viscut experiències amb ell vaixell, segur que són úniques i irrepetibles.
Espero que compleixi molts més anys i FELICITATS!
Raquel

Anònim ha dit...

Salvete!
Gratulatum!
És realment increïble el que s'ha arribat a fer durant aquests quatre anys en aquest Vaixell. La feina ben feta, la dedicació, la predisposició... Totes aquelles coses que fan possible el viatge i la seva continuïtat.
Felicitats i a seguir treballant! Que no s'aturi mai!
Endavant!

Bruna Bassó ha dit...

Salvete tripulants!

Primer de tot felicitar al blog i a totes els persones que gràcies a elles, ara podem gaudir d’aquest magnífic blog.
Aquest curs espero fer moltes activitats interessants com les d’alguns anys enrere que he pogut observar.
Espero que el vaixell d’Odisseu segueixi durant molt de temps i faci més anys perquè molta més gent pugui iniciar-se en aquesta aventura.

Valete!

Borja Combas ha dit...

Salve:
Felicitats vaixell d’odisseu, ja tens quatre anys des de que vas començar el teu viatge en busca de coneixements i felicitat. Jo soc nou d’aquest any, però vull aprendre tot el que heu fet i fareu. També vull ajudar en el que pugui. Que aquest vaixell duri per sempre.

Pau Magrinyà ha dit...

Salvete tripulants!
M'agradaria felicitar al blog per els seus quatre anys d'existència,també m'agradaria felicitar al Jordi i a tots aquells tripulants i ex-tripulants que han dut a terme tota aquesta feinada. Jo, com a nou tripulant, espero que duri molts anys més i que siguem allà per viure-ho.
Valete!

Isabel Sánchez ha dit...

Salvete omnes!

Moltes felicitats, ja són quatre anys! I per a mi aquest és el meu primer any que formo part d'aquest viatge.
Espero aportar moltes coses i anar fent cada vegada més gran aquest blog.

Valete!



Anònim ha dit...

Salvete!

Moltes felicitats a totes aquelles persones que han fet això possible. Espero poder aportar alguna cosa de part meva, ja que aquest es el meu primer any.

Mireia Boix ha dit...

Per molts anys Vaixell!
Aquest és el meu primer any però és tot un plaer poder formar part d’aquest projecte tan interessant i espero continuar gaudint i aprenent al màxim d’aquest viatge. També crec que em de agrair a tota la gent que ha fet possible que avui puguem estar de celebració. Moltes gràcies!

Artur Torras ha dit...

Salvete!
Hola a tots,
Fa poc, ha sigut un aniversari important, l’aniversari d’un gran bloc anomenat vaixelldodisseu, que ha fet 4 anys i faig aquest comentari per felicitar-lo.
Un gran bloc de llatí i que va sobre la mitologia grega i moltes altres coses interessants. Tot i que sóc nou espero poder seguir molts anys més comentant moltes més entrades. I també espero que aquest bloc faci molts més anys, això voldrà dir que segueix sent tan bo com fina ara.
Valete!

Anònim ha dit...

Salvete omnes!
Ja sé que sóc un nou tripulant, i encara no he pogut viure grans aventures, però estic orgullós ,que aquest blog ja hagi complit quatre anys. M'agradaria donar moltes gràcies a tots aquells tripulants i ex-tripulants, que han pogut crear amb el seu interès aquest gran bloc i sobretot el meu magister, Jordi, que és el creador d'aquest magnífic bloc.

Unknown ha dit...

Salve tripulants!

Tot i que l'any passat vaig començar a navegar amb vosaltres em sento com si hi fos de tota la vida. Aquest és un fantàstic blog on es camparteix per a tothom temes d'esnsenyament com temes lúdics o de curiositat, el que ens ajudamolt en el nostre dia a dia a bord d'aquest llarg viatge.

Quatre anys es diuen ràpid, però aquest blog en viurà molts més perquè tots ens hi podem sentir part.

Aquest potser serà el meu últim any a l'escola, però el que tinc per segur és que no deixaré de ser tripulant del vaixell d'Odisseu, perquè tots hem de fer un llarg viatge fins a Ítaca, però si anem ben acompanyats amb una bona tripulació i duem uns bons rems arribarem sempre a bon port.

Felicem diem natalem Vaixell d'Odisseu!

Valete tripulants!

cesc ha dit...

Salvete tripulants!

Faig aquesta entrada per felicitar el vaixell dels seus magnífics quatre anys. Només dir que aquests quatre anys es veuen molt bons i espero que els nous tripulants els puguem fer més bons encara amb el nostre esforç diari i conjunt.

Valete!

Arnau Virgili ha dit...

Salve navegants!
Em primer lloc felicitats al vaixell que cumpleix 4 anys nevegant.
Encara que sigui el primer any que viatjo en aquest vaixell tinc moltes ganes de que tiri cada cop més endevant i que cumpleixi molts més anys.
Valete navegants!

Anònim ha dit...

Salvete tripulants!
M'agradaria felicitar al vaixell pels seus recents 4 anys i al Jordi perquè ha sigut el capità que ha dirigit aquesta embarcació que ha anat creixent igual que els seus tripulants.
Aquest és el meu primer viatge, aprenen i passant-ho bé. Espero que no sigui l'únic.

Judy97 ha dit...

Salvete tripulants!

Sento haver contestat tard a aquesta entrada. Em sento molt orgullosa com tots vosaltres de formar part d'aquest molt ja que pots reflexionar molt sobre qualsevol tema, també et fa pensar, raonar etc.

El dia 7 d'octubre va fer 4 anys! Moltes felicitats! Segur que aquest blog arribarà molt lluny i mai hi haurà cap persona que deixi de donar el seu suport per continuar endavant aquest magnífic projecte!

Valete!

Alba Legide ha dit...

Salve!

4 anys es diuen ràpid! Però el munt de vivències són incomptables!

Com alguns, només porto des de l'any passat al vaixell, i encara que aquest és l'últim, sé que sempre serà un lloc on poder endinsar-s'hi sempre.

Estic molt contenta d'haver pogut prendre partit en aquesta aventura i espero que els següents ho gaudeixin igualment!

Així que només puc felicitar de tot cor el Vaixell d'Odisseu i desitjar-li encara més aventures i experiències!

Vale!

marina ha dit...

Salve Tripulants!

En primer lloc felicitar al vaixell d’Odisseu i a totes les persones que heu fet possible que funciones, enhorabona!

Jo porto dos anys formant part del vaixell i estic realment contenta de poder gaudir-lo i participar en aquesta aventura.

Espero i estic totalment convençuda que el vaixell celebrarà molts anys més.

Valete!

MarionaFerrer ha dit...

Salvete!
Vull felicitar el Vaixell per aquests quatre anys que ha navegat i mai ha deixat de fer-ho. Tinc en compte, també, a tots aquells tripulants que han fet possible que el nostre vaixell avancés fins l'horitzó: Els que encara viatgen amb nosaltres i sobretot els que han marxat i segueixen donant constància de la seva participació en el blog.

Jo, porto dos anys- aquest és el segon- amb aquest blog i, no només m'ha ensenyat coneixements sobre el món grec i romà; sinó que també m'ha fet més gran com a persona. I és què les paraules del Jordi, i moltes de les entrades que n'hi ha publicades ens ensenyen com enfrontar-nos els problemes que patim dia a dia, com superar els obstacles que la vida ens posa i com seguim endavant

Felicitats!

Unknown ha dit...

2. Per molts anys Vaixell d'Odisseu!!!
4 anys semblen molt pocs per un blog, però com aquest té un sentit especial i únic no em cap ni un dubte de que segueixi anant tan bé com sempre i que tingui un any més! Sóc una nova tripulant però al veure l'entussiasme de la gent al visitar, participar i comentar el blog, observo com aquest té una anima la qual no m'extranya que cumpleixi anys i segueixi ''rotllant''tan i tan bé. Espero passar més anys junt aquest projecte el qual m'aportarà molt i molt! Felicitats de nou!